آنچه در مطلب قبل در ادامه مباحث کاربردی تعمیر موتورسیکلت به شما ارائه دادیم آموزش تصویری تعمیر گیربکس و صفحه کلاچ موتورسیکلت بود. حال می خواهیم آموزش تصویری سیم کشی موتورسیکلت 125 آشنا نماییم.
هرچند موتورسیکلت ها هم دارای باتری، سیم، فیوز و سایر سوکتها و اتصالات می باشند اما پیچیدگی سیستم سیمکشی موتورسیکلت ها به اندازه خودروها نیست. علاوه بر توزیع نیروی الکتریکی تولید شده در باتری بین قسمت های مختلف موتورسیکلت، سیم ها وظیفه انتقال اطلاعات و جابجایی سیگنالها را نیز بر عهده دارند. این امر بدان معناست که انواع مختلفی از سیم ها در موتورسیکلت شما وجود دارد. مقدار جریانی که از هر سیم میتواند عبور کند به طول، جنس، سایز و نحوه پیچیده شدن آن بستگی دارد. سیم های مورد استفاده در صنایع خودروسازی عموما از رشته های مسی مرغوب ساخته میشوند. هرچه کیفیت رشته ها بیشتر باشد، مقاومت کمتر شده و در نتیجه جریان بیشتری از سیم عبور میکند. سایز سیم رابطه معی با میزان مقاومت آن دارد؛ به عبارت دیگر، هرچه سایز سیم بیشتر باشد، مقاومت کمتری در برابر عبور جریان از خود نشان میدهد؛ برای مثال، سیم سایز 16 در مقایسه با سیم سایز 24، دارای مقاومت بیشتری است. نحوه سیم پیچی تاثیر بسزایی بر میزان گرمای اتلاف شده دارد. برای مثال، اگر در یک سیمپیچ 50 رشته سیم در کنار یکدیگر وجود داشته باشد، در مقایسه با زمانی که تنها یک رشته وجود دارد، شدت جریان کمتری از آنها عبور میکند.
.
برای مطالعه ادامه متن بر روی لینک اصلی زیر کلیک کنید:
درباره این سایت